Realizace studentských projektů a studentských prací probíhá většinou za podpory pouze bilaterální komunikace studenta a vedoucího, nebo v rámci skupiny studentů podílejících se na řešení projektu. V obou případech je student obklopen kolegy, kteří mají odbornou znalost řešeného tématu. V pracovním životě je však absolvent nucen prezentovat a obhájit výsledky své práce kolegům či nadřízeným i mimo vlastní obor.
Schopnost studenta jasně, stručně a srozumitelně prezentovat téma a postupy vlastní práce je proto zásadní. Soutěžní platforma Nejrychlejší dopravní konference, kdy student prezentuje vlastní práci širšímu, oborově ne zcela vyhraněnému publiku, nabízí studentům prostor pro zdokonalení této dovednosti.
Takzvaný elevator pitch (prodej ve výtahu) nebo elevator speech, je efektivní nástroj jehož cílem je během chvíle sdělit to podstatné a získat tak pozornost pro vaše téma či nápad. Elevator pitch je aplikovatelný v mnoha životních a profesních situacích: Může se jednat o pracovní pohovor na kterém se v krátkosti představíte; Networkingovou akci, kde oslovíte budoucí zaměstnavatele, či partnery pro svůj projekt; Způsob jak prosadit nápad v zaměstnání či získat investory, nebo jak získat hodnocení před komisí na soutěžní konferenci.
Nejen tři vítězové, kteří dostanou možnost detailněji popsat projekt či svou závěrečnou práci, zpracovávají finálovou prezentaci. Konference bude mít elektronicky vydaný sborník, ve kterém budou všechny finálové prezentace uveřejněny. Každý má tedy možnost vyzdvihnout vlastní práci na projektu, rozvinou své plány a vize a alespoň touto neosobní formou je prezentovat nejen všem účastníkům konference.
Nebude se hodnotit úroveň dokončení (rozpracovanost) práce. Přihlásit se tedy mohou studenti z různých ročníků a v různé fázi rozpracovanosti projektu či závěrečné práce. Prezentovaná práce proto může být v různé fázi řešení a představen může být například zvolený postup, výsledky rešerše, dosažené slepé uličky, nebo plánované kroky na cestě k cílovému řešení.
Ano. Studenti, kteří se podílejí na témže projektu se mohou věnovat odlišným výzkumným aplikačním úkolům. Proto je možné, aby se tentýž projekt objevil ve více než jedné prezentaci. Každý příspěvek však musí prezentovat práci jiného autora.
Schopnost prodat sebe i svůj nápad. Cílem je během chvíle sdělit to podstatné a získat tak pozornost pro vaše téma či nápad. Takzvaný elevator pitch, nebo elevator speech, je efektivní nástroj aplikovatelný v mnoha životních a profesních situacích: Může se jednat o pracovní pohovor na kterém se v krátkosti představíte; networkingovou akci, kde oslovíte budoucí zaměstnavatele, či partnery pro svůj projekt; způsob jak prosadit nápad v zaměstnání či získat investory, nebo jak získat hodnocení před komisí na soutěžní konferenci.
Jakýkoli projekt, který je řešen v rámci studia nebo v rámci výzkumné či vývojové činnosti ČVUT (TAČR, GAČR, HORIZON, komerční projekty apod.). Projekt je školním dílem. Jestliže bylo dílo vypracováno studentem za účelem splnění studijních povinností (např. bakalářské, diplomové práce). Nezáleží na tom, kde a kdy bylo dílo vypracováno (např. ve volném čase). Fakulta dodala námět (zadání) díla a technicky dílo vede. Samotný námět, zadání a vedení školního díla či poskytnutí rady nebo dokumentačního materiálu nezakládá nárok na autorství. Školní dílo ke splnění studijních povinností by měl vypracovat student sám. Ten, kdo práci vede, by neměl zasahovat tak, aby mohl být pokládán za spoluautora.
Konference je podpořena ze zdrojů ČVUT č. SVK 54/23/F6 (zdroje – dotace je poskytována podle zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů a zdrojů Ústavu bezpečnostních technologií a inženýrství FD ČVUT.
Na akci budou pořizovány audio a video záznamy, které budou dále použity pro propagaci konference.
Zveřejňované záznamy je možné užít v souladu s autorským zákonem č. 121/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.